Viimeiset kaks viikkoa on olleet todella sisällölliset
(löllikkäät). Vajaa pari viikkoa sitten pidin läksiäiset miun Turun kavereille,
heipatin tanssiryhmäni, olin viimeisen työpäivän vanhassa työpaikassa, pakkasin
kamat kasaan, jätin taakseni ihanan kodin ja mahtavan kämppikseni, muutin
Joensuuhun, heipatin ihanat vanhemmat, saavuin uuteen kotiin ja ympäristöön
sekä aloitin uuden työn. Eikä se ees niin ihmeelliseltä noin listattuna
kuulosta. Noihin kaikkiin tapahtumiin on kuitenkin sisältynyt valtava määrä
prosessoitavaa ja paljon tunteita. Jestas. Ajattelin, että kunhan tänne luonnon
helmaan pääsee, niin elämä varmaan rauhoittuu ja tunnetilatkin tasaantuu.
In my dreams. En oo tainnu riittävän pitkään aikaan tehdä suurempaa
elämänmuutosta, kun en muistanut mimmoista se sit on. Koen olevani aika
sopeutuvainen, mutta muutos on aina muutos ja voi hitsipilli kun siinä
riittääkin tekemistä. Pitää taas luoda itsestään kuva muille ihmisille, tulla
ymmärretyksi oikein ja hyväksyä se jos niin ei tunnukaan tapahtuvan.
Mut hei. Kliseet toteen. Jo näin neljässä päivässä voi
ilmeisesti hoksata itsestänsä jotain uutta. Löysin asioita ajatellessani
menneestä elämästäni prikulleen saman tyylisiä tilanteita. Kun asuin vielä
Joensuussa olin onnellinen tanssin harrastaja. Kehityin just ennen Turkuun
muuttoa paljon ja pääsin tekemään sillä saralla kivoja juttuja. Turussa menin
tunneille intoa puhkuen ja mitä tapahtuikaan. Lähdin kuukauden ajan jokaiselta
tekniikkatunnilta kotiin itku silmässä. Yhtäkkiä kaikki olikin paljon
vaikeampaa ja tuntui, kun en olis osannut yhtikäs mitään. Samaten Joensuussa
ollessani työskentelin kaupassa. Se oli miun mielestä kivaa hommaa, olin
motivoitunut ja työntekijänä mielestäni ihan kelpo puurtaja suhteessa
vastuuseen ja työstä maksettavaan korvaukseen. Aloitin Turussa kaupassa hommat luottavaisena
ja taas kerran motivoituneena. Sama homma. Itkua tihrustin alkuun kotimatkoillani
useammankin kerran. Tuntui kun en olis ikinä kaupassa töissä ollutkaan. Sitä
rataa mennään taas täällä pohjoisessa. Mulla oli Turussa ihana työ, josta
nautin, jossa tunsin merkityksellisyyttä ja jossa koin saavani arvostusta.
Isolla innolla ja suhteellisella itseluottamuksella lähdin oppimaan uutta
uuteen työympäristöön. Ja kuten edellisissä esimerkeissä, mukavuusalueen
ulkopuolella ollaan ja pahasti.
Mut mites näistä tilanteista selvittiin? Tanssihommat sai
jatkua halusta kehittyä. Turun kaupasta tuli alkukankeuksien jälkeen mulle
super tärkeä osa elämää, jossa nautin olostani, työnteosta ja ympärillä
olevista hupiveikoista suuremmoisesti. Eiköhän siis tääkin täällä ala
helpottaa. Ja vaikka edellinen työpaikkani oli mulle hurjan rakas, oli
sielläkin alussa kankeaa ja paljon totuttelemista suhteessa aiempiin
kokemuksiin ja oppeihin.
Siispä innolla odottelen sitä hetkeä, että tämä alun kriisi
kääntyy voitoksi.
Tällä viikolla perjantai tuntuu kuitenkin erityisen hyvältä. :) Viikonloppu, olet tervetullut.
Tällä viikolla perjantai tuntuu kuitenkin erityisen hyvältä. :) Viikonloppu, olet tervetullut.
Teija